ОГЛЯД: Таня Малярчук "Забуття"







УКР: Цьогоріч я вирішила, що мені необхідний такий собі челендж. Я розуміла, що мені необхідно вийти на новий рівень і перестати обмежувати себе певними книгами, жанрами та авторами. Врешті-решт, за тими обмежуваннями є щось особливе, неперевершене. Так от, українське видавництво Старого Лева, котре зачарувувало і зачаровує по сьогоднішній день своїми книжками, надало дві книжки на огляд. Це книга Енквіста "Книга про Бланш та Марі", а також - Тані Малярчук "Забуття".




Це протилежні по змісту книги, проте їх об'єднує одна річ. Обидві - про історію. У Енквіста - це історія про двох сильних, цілеспрямованних жінок, віддавших своє життя за науку та відкриття. А у Малярчук - це історія про В'ячеслава Липинського - історика, політика та засновника українського монархізму.


У своїх оглядах я не буду розповідати весь зміст. А буду підводити вас до нього, захоплювати (сподіваюсь) і надихати на читання.




Книга Малярчук історичного характеру. В ній ви зрозумієте, хто є такий В'ячеслав Липинський і чому ця постать важлива для України, з чим зіткнувся Липинський на шляху до становлення, з якими не менш видатними людьми він мав нагоду працювати за його життя. "Забуття" поглинає нас у світ Липинського і не просто так: Липинський - це людина, про яку необхідно знати і пам'ятати.

Згадувати - моя розкіш. Я напружуюся, чманію, ніби падаю в якийсь бездонний вертикальний тунель, і немає за що вхопитися, пальці даремно шкребуться об ідеально гладку поверхню. Я падаю в минуле. Хочеться закричати, але голос замирає в надрах тіла, що його вже незабаром не можна буде назвати моїм. Лише спалахи любові, не тією, якою любили мене, а тією, якою любила я, іноді освітлюють темряву навколо. ("Забуття")




РУС: В этом году я себе устроила небольшой челлендж: читать то, что я не читала и читать больше, чем я читала обычно. Издательство "Старий Лев" предоставило мне две книги, о которых я хочу сегодня с вами поговорить. Это - "Книга про Бланш і Марі" Пера Улофа Энквиста и "Забуття" Тани Малярчук.






Книга Тани Малярчук комбинирует прошлое и настоящее, историческое и современное. Личное (жизнь писательницы) и личное (историка Вячеслава Липинского). Жизнь Малярчук описывается с её университетских будней и с точки зрения её отношений с преподавателем, а потом и мужем. Липинского - более расширенно - его обучение и становление, как личности, становление, как политика, философа и основателя украинского монархизма.

Комментарии

Популярные сообщения